Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Profil absolventa
Popis uplatnění absolventa v praxi:
(výčet typických pracovních činností, pozic či povolání)
• Absolvent je připravován na kvalifikovaný výkon činností při údržbách a opravách silničních vozidel.
• Absolvent se může uplatnit ve výrobě silničních vozidel, v opravárenských provozech, autoservisech, stanicích technické kontroly, stanicích měření emisí apod., při provádění montáže a demontáže, zajišťování oprav, údržby, seřízení a výměny dílů a funkčních částí s případnou drobnou úpravou, funkční kontroly po provedené opravě a seřízení, obsluhy diagnostické techniky při vyhledávání závad a kontrolách technického stavu.
• Absolvent se dále může uplatnit při vyplňování technické dokumentace z oblasti evidence prováděných servisních a opravárenských činností, zajištění potřebného materiálu, náhradních dílů apod.
• Vzdělání je zaměřeno tak, že vytváří předpoklady pro kvalifikovaný výkon zmíněných činností v oblasti osobních automobilů, nákladních automobilů a autobusů.
• Absolvent je připraven k řízení motorových vozidel skupiny B a C
Způsob ukončení vzdělávání a potvrzení dosaženého vzdělání, stupeň dosaženého vzdělání
• Vzdělání se ukončuje závěrečnou zkouškou, dokladem o dosažení stupně vzdělání je vysvědčení o závěrečné zkoušce a výuční list.
• Závěrečná zkouška se skládá z písemné, praktické a ústní zkoušky. Obsah a organizace závěrečné zkoušky se řídí platnými předpisy.
• Dosažený stupeň vzdělání - Střední vzdělání s výučním listem.
Klíčové kompetence
-
Kompetence k učení
-
Efektivně se učí
-
Má pozitivní vztah k učení
-
Stanovuje potřeby a cíle svého vzdělávání
-
Vyhodnocuje výsledky a pokroky v učení
-
-
Kompetence k řešení problémů
-
Spolupracuje při řešení problémů s jinými lidmi
-
Samostatně a sebevědomě řeší pracovní i mimopracovní problémy
-
-
Komunikativní kompetence
-
Dosahuje jazykové způsobilosti potřebné pro základní komunikaci v cizojazyčném prostředí s využitím odborné terminologie v jednom světovém jazyce
-
Vyjadřuje se v písemné a ústní formě přiměřeně dané situaci pracovní či životní
-
Chápe výhody znalosti cizích jazyků pro životní a profesní uplatnění
-
-
Personální a sociální kompetence
-
Spolupracuje s dalšími lidmi při utváření funkčních a vstřícných mezilidských vztahů
-
Pečuje o své zdraví
-
Předchází osobním konfliktům, nepodléhá předsudkům a stereotypům
-
Stanovuje přiměřené cíle osobního rozvoje
-
-
Občanské kompetence a kulturní povědomí
-
Uznává hodnoty a postoje podstatné pro život v demokratické společnosti
-
-
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
-
Optimálně využívá svých osobnostních a odborných předpokladů pro úspěšné uplatnění ve světě práce
-
-
Matematické kompetence
-
Funkčně využívá matematické dovednosti v různých životních situacích
-
-
Kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi
-
Využívá další prostředky z oblasti informačních a komunikačních technologií
-
Pracuje s osobním počítačem a jeho základním a aplikačním programovým vybavením
-
Odborné kompetence
-
Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci
-
Dbá na bezpečnost a ochranu zdraví při práci
-
-
Usilovat o nejvyšší kvalitu své práce, výrobků nebo služeb
-
Usiluje o co nejvyšší kvalitu práce
-
-
Jednat ekonomicky a v souladu se strategií trvale udržitelného rozvoje
-
Jedná ekonomicky a v souladu se strategií trvale udržitelného rozvoje
-
-
Provádět montáže, opravy a seřízení vozidel
-
Získává odbornou připravenost k řízení motorových vozidel skupiny B a C
-
Vyhledává odborné informace z různých zdrojů, čte strojnické výkresy, používá servisní dokumentaci a schémata
-
Rozpoznává základní strojnické součásti, spoje, mechanizmy a stroje, včetně jejich funkce
-
Provádí nastavovací a seřizovací práce kompletních skupin
-
Montuje díly automobilového příslušenství
-
Provádí diagnostiku silničních vozidel s využitím diagnostické techniky
-
Vyhodnocuje technický stav vozidel a předpokládá jejich vývoj
-
Provádí údržbu a opravy silničních vozidel a jejich částí
-