Učební osnovy

2. ročník


Anglický jazyk


2  týdně, P
Seventh Lesson
Dotace učebního bloku:   14
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty včetně jednoduchých textů odborných, orientuje se v textu, v textu nalezne důležité informace hlavní i vedlejší myšlenky
  • reaguje komunikativně správně v běžných životních situacích a v jednoduchých pracovních situacích v rozsahu aktivně osvojených jazykových prostředků, dokáže si vyžádat a podat jednoduchou informaci, sdělit své stanovisko
  • vyjádří, jak se cítí, dokáže rozsáhleji popsat místo, lidi nebo zážitky ze svého prostředí
  • zaznamená písemně hlavní myšlenky a informace z vyslechnutého nebo přečteného textu, samostatně, popř. s pomocí slovníku a jiných jazykových příruček, zformuluje vlastní myšlenky ve formě krátkého sdělení, jednoduchého popisu, vyprávění, osobního dopisu a odpovědi na dopis, pozdravů, blahopřání

A HOLIDAY REPORT 

 

Grammar:

- past simple verb be

- past simple regular and irregular verbs

- irregular forms

- past time expressions

 

Vocabulary:

- holidays and travelling

- go, have, get

- directions

- word formation

 

Writing: A Holiday Report

Practical English: Getting Lost

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Občan v demokratické společnosti

- umí pomocí získaných znalostí v AJA navazovat vstřícné mezilidské vztahy a předcházet konfliktním situacím

Člověk a životní prostředí

- upřednostňuje zdravý životní způsob jako příkaz pro současnost a budoucnost moderního člověka - zabývá se v odborné terminologii problematikou ochrany životního prostředí

Eighth Lesson
Dotace učebního bloku:   11
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty včetně jednoduchých textů odborných, orientuje se v textu, v textu nalezne důležité informace hlavní i vedlejší myšlenky
  • vyjádří, jak se cítí, dokáže rozsáhleji popsat místo, lidi nebo zážitky ze svého prostředí
  • zaznamená písemně hlavní myšlenky a informace z vyslechnutého nebo přečteného textu, samostatně, popř. s pomocí slovníku a jiných jazykových příruček, zformuluje vlastní myšlenky ve formě krátkého sdělení, jednoduchého popisu, vyprávění, osobního dopisu a odpovědi na dopis, pozdravů, blahopřání

HOUSING

 

Grammar:

- there is/there are

- there was/there were

 

Vocabulary:

- housing and furniture

- prepositions of place and movement

 

Writing: Describing Your Home

Bridge Magazine

Professional English
Dotace učebního bloku:   8
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru

PROFESSIONAL ENGLISH

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Člověk a svět práce

- upevňuje si pravocní návyky a morálku - orientuje se ve světě práce

Ninth Lesson
Dotace učebního bloku:   15
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • porozumí školním a pracovním pokynům
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vhodně používá překladové i jiné slovníky v tištěné i elektronické podobě a umí přeložit přiměřený text
  • požádá o vysvětlení neznámého výrazu, o zopakování dotazu či sdělení nebo zpomalení tempa řeči

FOOD

 

Grammar:

- countable, uncountable nouns

- a, an, some, any

- quantifiers, how much /how many

- food containers

- comparative adjectives

 

Vocabulary:

- food vocabulary

- Czech, British and American Cuisine

 

Bridge Magazine

Tenth Lesson
Dotace učebního bloku:   12
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných, předvídatelných situacích

COMPARATIVES AND SUPERLATIVES

 

Grammar:

- comparative adjectives

- superlative adjectives

- going to (plans and predictions)

- future time expressions

 

 Vocabulary:

- places and buildings

- holidays and travelling

 

Writing: A Formal E-mail

Bridge Magazine

 

Realia
Dotace učebního bloku:   8
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu

REALIA 

English Speaking Countries

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Občan v demokratické společnosti

- dokáže chápat a respektovat specifika jednotlivých zemí - váží si materiálních a duchovních hodnot své i jiné země - poznává hodnoty jiných zemí a jejich srovnávání s vlastním státem zvyšuje občanské kompetence