Učební osnovy

4. ročník


Anglický jazyk


3  týdně, P
Eighth Lesson
Dotace učebního bloku:   13
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • vyjádří písemně svůj názor na text
  • zapojí se do odborné debaty nebo argumentace, týká-li se známého tématu
  • požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, pokud nezachytí přesně význam sdělení
  • uplatňuje různé techniky čtení textu

CONDITIONALS

 

Grammar:

- should

- conditionals (first, second conditional)

 

Vocabulary:

- get

- confusing verbs

- adverbs of manner

 

Bridge Magazine

Ninth Lesson
Dotace učebního bloku:   13
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • vyjádří písemně svůj názor na text
  • požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, pokud nezachytí přesně význam sdělení
  • uplatňuje různé techniky čtení textu

WHAT ARE YOU AFRAID OF ..?

 

Grammar:

- present perfect (for and since)

 

Vocabulary:

- animals

- phobias and fears

- biographies

 

Writing: A Biography

Practical English: Getting Around

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Občan v demokratické společnosti

- umí vyjádřit svůj názor, obhájit jej - dokáže argumentovat

Člověk a životní prostředí

-osvojí si zásady zdravého životního stylu a vědomí odpovědnosti za své zdraví

Tenth Lesson
Dotace učebního bloku:   11
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • vyjádří písemně svůj názor na text
  • uplatňuje různé techniky čtení textu

 USED TO BE A REBEL

 

Grammar:

- used to

- passive voice

- might

 

Vocabulary:

- school subjects, education

- word building

 

Bridge Magazine

 

 

Eleventh Lesson
Dotace učebního bloku:   16
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • vyjádří písemně svůj názor na text
  • uplatňuje různé techniky čtení textu
  • vyplní jednoduchý neznámý formulář

SPORTS

 

Grammar:

- expressing movement

- phrasal verbs

- so, neither + auxiliaries

 

Vocabulary:

- sports

 

Writing: An Opinion Essay

Practical English: Time to Go Home

Bridge Magazine

Twelth Lesson
Dotace učebního bloku:   12
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • vyjádří písemně svůj názor na text
  • vyřeší většinu běžných denních situací, které se mohou odehrát v cizojazyčném prostředí
  • uplatňuje různé techniky čtení textu

SHE SAID, SHE HAD LOVED ME

 

Grammar:

- past perfect

- reported speech

- questions without auxiliaries

 

Vocabulary:

- say, tell, ask

 

Bridge Magazine

Maturita Topics
Dotace učebního bloku:   25
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • porozumí školním a pracovním pokynům
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • vyhledá, zformuluje a zaznamená informace nebo fakta týkající se studovaného oboru
  • vyjádří písemně svůj názor na text
  • vyměňuje si informace, které jsou běžné při neformálních hovorech
  • zapojí se do odborné debaty nebo argumentace, týká-li se známého tématu
  • při pohovorech, na které je připraven, klade vhodné otázky a reaguje na dotazy tazatele
  • vyřeší většinu běžných denních situací, které se mohou odehrát v cizojazyčném prostředí
  • požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, pokud nezachytí přesně význam sdělení
  • uplatňuje různé techniky čtení textu
  • vyplní jednoduchý neznámý formulář

MATURITA TOPICS

English Speaking Countries (The USA, The UK, Ireland, Canada, Australia, New Zealand, Cities)

The Czech Republic, Prague

Czech, British and American Holidays

British and American Literature

Czech, British and American Education System

Czech, British and American Cuisine

The European Union

General Speaking Topics (People, family and social life, Home, School, Work, Food, Shopping and services, Travelling and tourism, Culture and free time, Sport, Health, Nature and environment, Science and technology)

Maturita Reading

Maturita Listening

Maturita Writing - Informal letter, Formal letter (Letter of Enquiry, Letter of Application, Letter of Complaint), Article, Narration, Characteristics, Description, Postcard, Invitation, Announcement, Note, Instructions, E-mail

Maturita Speaking

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Občan v demokratické společnosti

- poznává hodnoty jiných zemí a jejich srovnávání s vlastním státem zvyšuje občanské kompetence - dokáže chápat a respektovat specifika jednotlivých zemí - váží si materiálních a duchovních hodnot své i jiné země

Člověk a svět práce

- písemně i verbálně se prezentuje při jednání s potencionálními zaměstnavateli - je schopen sepsat svůj životopis,motivační dopis, porozumět a odpovědět na dotazy, týkající se pracovního pohovoru - formuluje svá očekávání a své priority