Učební osnovy

3. ročník


Elektrická výzbroj vozidel


0+1  týdně, P
Údržba elektrických výzbrojí drážních vozidel
Dotace učebního bloku:   24
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • charakterizuje údržbovou základnu drážních vozidel
  • orientuje se v organizačních strukturách údržbové základny drážních vozidel
  • rozlišuje systémy údržby drážních vozidel
  • popisuje principy údržby elektrických výzbrojí drážních vozidel

- údržbová základna drážních vozidel
- organizační struktura opraven drážních vozidel
- systémy údržby drážních vozidel
- údržba elektrických výzbrojí drážních vozidel před jejich uvedením do provozu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Člověk a životní prostředí

- objasní způsoby ekologické likvidace použitých elektrolytů jako vzniklého odpadu při údržbě elektrovýzbrojí drážních vozidel

Řízení a obsluha hnacích drážních vozidel
Dotace učebního bloku:   6
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • specifikuje způsoby řízení hnacích drážních vozidel
  • popisuje obsluhu hnacích drážních vozidel
  • orientuje se v požadavcích na kvalifikaci řídiče hnacího drážního vozidla

- ruční řízení
- poloautomatické a automatické řízení
- vícenásobné řízení
- obsluha hnacího drážního vozidla
- kvalifikace řidiče hnacích drážních vozidel

Výhledové koncepce hnacích drážních vozidel
Dotace učebního bloku:   4
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • orientuje se ve výhledových koncepcích hnacích drážních vozidel

- hnací drážní vozidla se střídavými pohony
- vícesoustavová hnací drážní vozidla
- hnací drážní vozidla s lineárními pohony
- hybridní hnací drážní vozidla
 

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • mít pozitivní vztah k učení a vzdělávání
Kompetence k řešení problémů
  • porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky

Odborné kompetence

Usilovat o nejvyšší kvalitu své práce, výrobků nebo služeb
  • chápali kvalitu jako významný nástroj konkurenceschopnosti a dobrého jména podniku
Číst a tvořit technickou dokumentaci, uplatňovat zásady normalizace a graficky komunikovat
  • rozuměli různým způsobům technického zobrazování
  • četli a tvořili různé druhy technické a elektrotechnické dokumentace s ohledem na normy v oblasti technického zobrazování
  • pohotově využívali normy a další zdroje informací při řešení elektrotechnických úloh